liinaniina

Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

Familjerelationer

Av Lina Karlsson - 13 juni 2018 21:34

jag har barn tillsammans med en kille som

bor strax utanför Västerås. barnen träffar sin pappa ca varannan helg och det finns väll inte

något jätte intresse för barnen heller direkt. Idag pratade jag med en av min dotters pedagog på

förskolan. 

N ( min dotter) målar ofta teckningar där jag är

med, hennes bror och sen pappa J som är hennes bonuspappa. På tekningen står det alltid pappa J. Jag tycker det är så fruktansvärt sorgligt men är evigt tacksam att Nova har en fantastisk bonus

pappa. 

Idag skulle N’s riktiga pappa vara med på våran sons skolavslutning men som vanligt är han försenad.

N börjar tjata och tjata om vart C va. Hon säger inte ens pappa till sin riktiga pappa. 

Detta svider en aningen i mamma hjärtat. Och jag hoppas verkligen min man och

mina barns bonus pappa verkligen förstår hur mycket han betyder för mina ungar. 

Det är också en tanke jag har -

vad händer om jag dör? vem kommer ta hand om mina barn? J eller barnens biologiska pappa? Ja, rent logiskt så blir det deras biologiska pappa, men frågan är om det är det

bästa!? Vilka funderingar va? 

jag tänker alldeles för mycket! 


min man är fortfarande inte hemma, och jag börjar känna ensamheten och ångesten som sakta smyger sig på. 

Igår provade jag att meditera i 25 min innan sovdags, det hjälpte mig förvånansvärt bra. Så det kommer jag att göra ikväll med. 


dagen började inte alls bra idag. skulle nvöeja jobba 06:15

och när jag har lämnar barnen och ska åka till jobbet så märker jag att Novas Astma medicin är

hemma, va bara at ringa jobbet och förklara läget.

kom 45 min för sent för att sedan inställa sig i kaoset av att ”mat tanten” försovit sig så jag fick snabbt fixa frukost till 40 ungar. Men det gick en då. vissa dagar är jag mer stresstålig en andra. 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 21:15


Nu kanske det värkar som att jag är världens mest bittra och ledsamma människa men riktigt så är det inteJag kommer in i mina "må dåligt" perioder och jag hatar DET.  Jag är utbildad till Socialpedagog/Behandlingspedagog så jag har rätt så bra koll...

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 20:54


Det är ganska mycket som kommer till mig nu, många funderingar och tankar. exempel, HUR  uppfattar folk mig? Hur tycker andra människor att jag är som människa? Såklart är det skillnad på vad min familj ser och vad mina kollegor ser.  Jag uppfattar...

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 20:44

idag kom det till mig.i nästan hela mitt liv har jag hört - Lina du måste börja skriva, skriv en bok, dikter eller vad som helst, bara du skriver.Jag har aldrig riktigt kommit mig för, för det första så stavar jag som en kratta, jag blandar ihop både...

Presentation


konsten att leva med sig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards