liinaniina

Direktlänk till inlägg 12 juni 2018

där jag är nu.

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 20:54

Det är ganska mycket som kommer till mig nu, många funderingar och tankar. exempel, HUR  uppfattar folk mig? Hur tycker andra människor att jag är som människa? Såklart är det skillnad på vad min familj ser och vad mina kollegor ser.

 
Jag uppfattar mig själv som två helt olika personer.
på jobbet är jag den glada och spralliga, den som skojar och har humorn på topp så UPPLEVER JAG! att jag vill finnas för alla människor där, att ge stöd och vara deras lilla clown när någon är down. 

hemma däremot så jag vet jag att min man tycker jag är en ilsken bitch, och på ett sett kan jag förstå det men jag vill att han kanske ska förstå VARFÖR men det är svårt att kräva något från honom när jag själv inte vet svaret, givetvis är det något som gör att mitt humör är såhär men jag vill veta MER varför. lite vet jag men långt ifrån allt. 

Det sjuka är att jag vet exakt vad jag ska göra för att må bättre - springa springa springa jag ÄLSKAR att springa, inte minst i skogen. att få upp pulsen, att känna svetten rinna, höra hjärtat slå fort och hårt. men tror ni jag tar mig tiden att stinga? NÄÄÄÄÄ för jag är så bekväm och tycker alltid att jag har hundraelva andra saker som jag tycker är viktigare? och tro mig, dem sakerna är INTE viktiga. kan vara allt ifrån tvätt till smulor på golvet. och nu kommer vi till den onda cirkeln  - Jag får ångest av att inte röra på mig, så tröstäter jag för att dämpa den där förjävliga ångesten och vad tror ni händer sen? jo jag får enu mer ångest för att jag känner mig tjock. och då undrar kanske några av er varför jag är så dum som äter när jag ändå vet att jag kommer få ångest?! välkommen till min värld med ett sockermissbruk och då tänker många - hur svårt kan det va? Jävligt svårt kan ja lova. ibland vill ja har socker så jäkla mycket att jag sitter ovh gråter och har på riktigt väldigt låga tankar om mig själv, och kan då alltså sätta mig i bilen för att åka 4 mil för att handla på mig godis, chips, kakor osv för många hundra kronor. 

Ni med ett sockermissbruk vet vad jag pratar om. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 13 juni 2018 21:34

jag har barn tillsammans med en kille som bor strax utanför Västerås. barnen träffar sin pappa ca varannan helg och det finns väll inte något jätte intresse för barnen heller direkt. Idag pratade jag med en av min dotters pedagog på förskolan. ...

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 21:15


Nu kanske det värkar som att jag är världens mest bittra och ledsamma människa men riktigt så är det inteJag kommer in i mina "må dåligt" perioder och jag hatar DET.  Jag är utbildad till Socialpedagog/Behandlingspedagog så jag har rätt så bra koll...

Av Lina Karlsson - 12 juni 2018 20:44

idag kom det till mig.i nästan hela mitt liv har jag hört - Lina du måste börja skriva, skriv en bok, dikter eller vad som helst, bara du skriver.Jag har aldrig riktigt kommit mig för, för det första så stavar jag som en kratta, jag blandar ihop både...

Presentation


konsten att leva med sig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards